In 2016 gaf Deutsche Bahn aan Blom&Moors de opdracht voor de ontwikkeling van een volledig nieuw zitbanksysteem voor Duitse treinstations. Deze bank is sinds 2020 onder de naam Calidum opgenomen in de Catalogus voor stations van DB Station&Service.
De Calidum-banken werden in eerste instantie getest op station Wolfsburg (2017) en vervolgens op verschillende stations toegepast. Uit de ervaringen op deze locaties bleek dat op een aantal aspecten behoefte aan verbetering was. Het materiaalbleek gevoelig voor weersinvloeden en vandalisme en relatief kostbaar om te vervangen.
De Calidum productfamilie werd in 2023 met de Calidum Light productlijn uitgebreid en ook de oorspronkelijke Calidum banken werden aangepast. Deze herziene banken dragen inmiddels de naam Calidum Redesign. De rugleuning en het onderstel zijn opnieuw ontworpen. Het verlijmde rugdeel bestaat nu uit individuele latten die afzonderlijk te vervangen zijn. Door de keuze voor een ander type bamboe zal voor alle meubels in de Calidum familie de levensduur verlengd worden en is de reeks materialen compleet gemaakt met een metalen versie van de Calidum Light, met name voor stations waar vandalisme voorkomt.
De Calidum productfamilie heeft onlangs de erkenning Goed Industrieel Ontwerp 2023 (GIO 2023) ontvangen.
De onderbouw van álle banken in de Calidum productfamilie (Light & Redesign) is gestandaardiseerd: de schuine poten zijn vervangen door rechte poten. Daarnaast zijn er verbeteringen aangebracht om de doorvoer van elektra beter te geleiden en de vloermontage voor alle stationsmeubels van de Calidum familie gelijk te maken.
Ook de al eerder ontworpen stameubels Work&Wait en Work&Work (2019) zijn verbeterd. Deze stameubels zijn vooral bedoeld om even aan te kunnen werken bij het wachten op de trein. Ze bieden aansluitingen voor telefoon en laptop. Tassen kunnen op het rek onderaan worden geplaatst. De Work&Wait, met aan één zijde een zitbank, is speciaal bedoeld voor plaatsing in een paviljoen, waarmee ook het vereist aantal zitplaatsen wordt geboden. Naast de technische aanpassingen is gekeken hoe er materiaal bespaard kon worden om de meubels nog duurzamer te maken. De Work&Work heeft door het inkorten van de tussenwand een lichtere uitstraling gekregen. Met de aanpassingen is de reeks meubilair weer voorbereid op een lange toekomst op de Duitse stations.
Zie ook de pilot op Bahnhof Wolfsburg
Zie ook de Work&Wait op Bahnhof Hamburg Dammtor